Prefabrykowane przepusty skrzynkowe to zamknięte monolityczne ramy żelbetowe przeznaczone do najcięższych zadań w infrastrukturze drogowej i kolejowej. Dzięki zwartej konstrukcji i wysokiej sztywności doskonale sprawdzają się w miejscach narażonych na intensywny ruch, duże obciążenia oraz trudne warunki gruntowe.
Budowa i działanie:
Elementy skrzynkowe mają przekroje prostokątne lub kwadratowe. Ich monolityczna forma zapewnia wysoką nośność, szczelność i trwałość nawet przy długotrwałej eksploatacji. Przepusty są w pełni prefabrykowane – nie wymagają deskowania ani dodatkowego zbrojenia w terenie.
Dostępne wymiary przekrojów (szerokość x wysokość w cm):
- 100×100, 120×120,
- 150×100, 150×150,
- 200×100, 200×150, 200×200,
- 250×150, 250×200, 250×250,
- 300×200, 300×300
Zalety przepustów drogowych skrzynkowych
- wysoka sztywność konstrukcyjna – idealna pod nasypy drogowe i kolejowe,
- szybki montaż i skrócenie czasu budowy,
- trwałość na poziomie kilkudziesięciu lat,
- beton klasy min. C35/45 i zgodność z europejskimi normami,
- odporność na agresywne warunki środowiskowe (sól, woda, mróz),
- dostępność opcji: kołnierze, uszczelnienia systemowe, otwory technologiczne, powłoki hydroizolacyjne.
Zastosowanie:
- drogi krajowe i ekspresowe,
- linie kolejowe i tramwajowe,
- systemy odwodnień i kanalizacji,
- przejścia pod drogami, również dla zwierząt,
- miejsca o dużych przekrojach i podwyższonych wymaganiach wytrzymałościowych.
Dowiedz się więcej – przeczytaj nasz Poradnik Budowlany!
Chcesz wiedzieć, kiedy potrzebne jest pozwolenie na budowę przepustu drogowego? Zajrzyj na naszego bloga:
Czy przepust drogowy prefabrykowany wymaga pozwolenia na budowę?