Prefabrykowane przepusty dwudzielne to funkcjonalne rozwiązanie dla dróg, zjazdów i infrastruktury technicznej, gdzie kluczowa jest szybka instalacja i elastyczność montażu. System składa się z dwóch współpracujących elementów: dolnej rynny oraz górnej nakrywy – obie o przekroju otwartym w kształcie litery „C”. Elementy te tworzą po połączeniu przegubową konstrukcję odporną na obciążenia i dostosowaną do naturalnych odkształceń gruntu.
Charakterystyka techniczna:
- Łączenia między segmentami realizowane są za pomocą betonowych zamków przenoszących siły poprzeczne.
- Posadowienie odbywa się bezpośrednio na gruncie rodzimym – w przypadku skały konieczna jest warstwa separacyjna (np. żwir).
- Dla prawidłowego połączenia z nasypem drogowym zaleca się wykonanie płyt przejściowych.
Dostępne wymiary elementów (szerokość x wysokość w cm):
300×100, 300×150, 350×100, 350×150, 400×100, 400×150, 450×100, 450×150, 450×200
Zalety produktu przepustów drogowych dwudzielnych:
- szybki montaż bez konieczności zbrojenia i szalowania na budowie,
- wysoka odporność na obciążenia dynamiczne,
- możliwość indywidualnego dostosowania przekrojów, długości i opcji technicznych (np. otwory, uszczelnienia, powłoki hydroizolacyjne),
- beton klasy C35/45, zgodność z normą PN-EN 14844,
- trwałość konstrukcji liczona w dziesięcioleciach.
Zastosowanie przepustów drogowych
- zjazdy z dróg publicznych,
- drogi leśne i serwisowe,
- przepusty pod nasypami, rowami melioracyjnymi,
- przejścia dla zwierząt małych i średnich.